Laddar inför spring break

Först tänkte jag visa ett litet (skakigt) klipp från ljusshowen som invigde Brisbane Festival förra lördagen. Brisbane Festival är en kulturfestival med innehåll som musik, teater, dans och andra konstformer. Själva ljusshowen ägde rum på en båt utplacerad i Brisbane River och det var på samma gång mysigt och häftigt att titta på den.
 
 
Sedan vill jag berätta att jag just nu laddar upp inför min spring break-resa som börjar klockan fem imorgon bitti. Eller laddar upp och laddar upp... är så klart ute i sista minuten med packningen och har fortfarande en hög med blöt tvätt som jag måste låta torka innan den kan packas ned. Dessutom ska jag snart iväg och äta middag och kolla på en tv-show hos några vänner och efter det hem och avsluta tre olika assignments i två av kurserna jag läser. Det blir förmodligen en rätt kort natts sömn innan jag blir upplockad av taxin imorgon, men det fixar jag!
 
Måste berätta mer om var jag ska: imorgon flyger jag och tre vänner till Alice Springs, varifrån vi på fredag åker på en tredagarstur i området kring Uluru (Ayer's Rock). Jag kommer ihåg när jag var 10-11 år och läste om Ayer's Rock, som det hette innan man officiellt gav den det gamla aboriginska namnet Uluru. Då tänkte jag att "dit måste jag åka en dag". Och nu har den dagen kommit! Eller... fredag kommer att vara den dagen, haha. Känns häftigt! Efter turen kommer vi tillbaka till Alice Springs och flyger på måndag därifrån till Cairns. Från Cairns tar vi oss rätt snabbt söderut (förra gången jag var i Cairns var vi norr om staden), bland annat till Magnetic Island, där vi ska möta upp ett annat resande gäng, och till Whitsundaysöarna.
 
Första delen av resan blir mer fysiskt påfrestande, med vandringar i öknen och två nätter under bar himmel, och därför låter vi den andra delen bli mer avkopplande med stränder och hav. Tror att det blir en bra mix. Ska bli så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0